♥EmelieLinnJosefine♥

sjukhus resan!

Publicerad 2013-08-19 21:10:51 i Allmänt,

Hejsan! Idag steg jag upp 7.45 lagade mig på 5 min typ, sen for vi iväg kl 8.25. Kl 9.15 så for jag på spirometri, det gick väll helt bra! Sen for vi in och talade med sjuksköterskan, gick igenom vad jag är allergisk för och sånt. Efter det så for vi in och talade med läkaren, disskuterade bla om sensibiliseringen, min mage o astman. Efter det fick jag lunch, orkade verkligen inte med allt, man får så stora portioner. Sen så började vi på med mjölkprovakationen kl 12. Dem började att lägga mjölk i mungipan. Ingen reaktion så då fortsatte dem med 1ml joghurt ( äckligt ) det kittlades till början då jag inte var van med det. Men de gick om! Dem ökade då hela tiden med joghurten tills vi kom upp till 20ml ( cr. 2matskedar). Då började det kli lite och kännas att det svällde, men det gick om. Så efter 15min gick vi till labbet och så tog jag en spruta, 5 rör fylldes med mitt blod, mums! sen gick vi tillslut och talade med läkaren. Vi kom fram till att jag inte behöver sencibilisering, utan att vi kommer fortsätta här hemma att nu till att börja med, att jag äter 1/2 tesked av en mjölkprodukt per dag, sen ökar vi! Gick bättre än vad jag &( andra) trodde det skulle göra. :) Papi och jag avslutade sjukhus resan med glass och bolla i kafetserian. Sen kom vi hem en halv fem tiden! Sedan dess har mami o jag varit ut o kört lite, nördat dh o lagat läxor. Nu ska jag ( snart) sova. Skolan imorgon, hejdå! :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Hejsan! Jag är en glad tjej, 14 vintrar är jag. Jag går i Tegengrenskolan i 9:an. Spelar piano på fritiden, umgås med vänner & mm. Jag bloggar om vardagen, lägger ibland upp outfit bild, och såna saker. Fotar oftast med min telefon kamera. Hoppas ni fortsätter att läsa min blogg! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela